Jalan-Jalan

2011: Jom Ke Langkawi

Posted on 05/11/2011. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan | Tags: , , , , , , , , , , |

Alhamdulillah.. Kelab Guru dan Kakitangan SK Tekek telah berjaya mengadakan lawatan ke Langkawi bermula 22/10 – 26/10 lalu. Rombongan disertai oleh 45 orang termasuk kanak-kanak. Ahli rombongan bergerak dengan sebuah bas dari Syarikat Bas Manja yang disewa khas dari Rompin.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 2 so far )

2010: Misi Mukut

Posted on 27/05/2010. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan | Tags: , , |

Lawatan ke Mukut pada 22hb Mei, Sabtu. Selain dari beberapa orang guru dan staff, Fila De’ Nara turut membawa satu pasukan bola baling yang terdiri dari murid-murid tahun 5. Agenda Mukut yang dirangka pada kali ini adalah perlawanan persahabatan futsal untuk guru dan perlawanan bola baling untuk murid-murid.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 4 so far )

2010: Jalan-jalan di Melaka

Posted on 21/05/2010. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan | Tags: , , |

Kelab Guru dan Kakitangan telah menganjurkan satu lawatan ke Melaka pada 6 – 8 Mei lalu. Walaupun Melaka adalah tempat yang telah biasa dikunjungi sebelum ini, tetapi kemeriahan dan keseronokan melancong bersama komuniti rakan-rakan sekerja adalah satu pengalaman yang sungguh berbeza. Diharapkan program ini akan lebih menyemarakkan lagi semangat bekerja sebagai satu kumpulan di kalangan warga kerja SK Tekek.

Ahli-ahli rombongan bergambar di hadapan INB Resort.

Program ini disertai oleh 29 orang termasuk pasangan masing-masing dan 7 orang kanak-kanak.

|| RidzuanRiza || Edy, Ruzlina & Nana || Aini || Sofya & Najib|| Izyani || Rahim || Risaudin & Norrabiah || Azizam, Maisurah & Afif || Azman, Addheyati & Adib || Azhar || Faiz || Nezeri || Razali, Norini & Nurul || Tajudin, Daria & Qaisara || Hasliza & Firdaus || Adi || Zaki || Zul, Azlina & Raziq || Bidi, Janah & Haikal ||

Bermalam di INB Resort, Ayer Keroh

Edy dan keluarga

Tajudin, Daria N Qaisara

Hasliza, suami dan anak-anak saudara

Zul dan keluarga di ruang tinjau Menara Tamingsari

Ustaz Razali dan keluarga

Keluarga Zabidi ditemani Cikgu Faiz

Azman dan Adib

Ustaz Azman dan keluarga

Inilah Zam.. isteri dan Afif Baqir.

Lagi wajah-wajah gembira di SINI

Read Full Post | Make a Comment ( 4 so far )

Harapan dan Doa buat Sang Pencuri

Posted on 18/12/2009. Filed under: Jalan-Jalan | Tags: , , |

Gambar dirakam di Masjid Geliga, Kemaman semasa dalam perjalanan ke Kuala Terengganu.

Kalau dan sampai tahap macam ni, tak tau lagi lah nak kata apa. Ramai orang ke masjid untuk menunaikan ibadah, tapi tak kurang juga yang ke masjid untuk membuat jenayah rupanya.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 2 so far )

Kursus KSPK Bahasa Inggeris

Posted on 15/12/2009. Filed under: Bahan Prasekolah, Bicara Prasekolah, Jalan-Jalan, Kongsi-kongsi | Tags: , , , , |

Kursus yang berlangsung di Prescott Hotel, Klang pada 7-10 Disember baru-baru ini memberi pendedahan kepada guru-guru untuk menggunakan pendekatan Montessori dalam kelas terutamanya untuk pengajaran Bahasa Inggeris. Ini termasuklah mengenal bunyi phonetic kesemua 26 abjad. (rujuk video ABC Phonics Chant di bawah- Klik butang download untuk download)

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 2 so far )

Sauk Dan Tangguk

Posted on 22/10/2009. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan | Tags: , , |

Satu lagi aktiviti yang menarik untuk dilakukan di sini iaitu sauk udang berhampiran lapangan terbang. Geng-geng sauk terdiri daripada Cikgu Kamal (GPK HEM), Cikgu Zainal (GPK Ko), Cikgu Tajudin, Ustaz Baqir, Ustaz Zek, Ustaz Azman, Ustaz Rahim, Cikgu Adi dan Cikgu Zulazri.

Kawasan ni kecil je saiznya, besar sikit je saiz kolam-kolam di kebanyakan sekolah. Tapi udang-udang kat sini cukup banyak sekali. Sekali sauk je 5-6 ekor mesti lekat walaupun keadaan air sangat keruh kerana baru lepas hujan. Udang-udang ni akan dijadikan umpan untuk mengail jadi kami cuma pilih yang besar-besar je dan yang kecil tu dilepaskan semula. Siapa yang mengail? Semestinya Cikgu Zainal, Cikgu Kamal, Ustaz Azman, dan Cikgu Tajudin. 🙂

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 8 so far )

Seminar Kesihatan Pergigian

Posted on 15/10/2009. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan, Pra Buletin | Tags: , , , |

Setelah beberapa hari tidak update apa-apa dalam blog ni, maka aku mengambil kesempatan untuk bercerita sikit tentang seminar kesihatan yang dianjurkan oleh bahagian kesihatan untuk guru-guru prasekolah daerah Rompin pada 13 Oktober yang lalu bertempat di Dewan Muadzam Shah.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 1 so far )

Wajah SK Tekek 2009

Posted on 11/09/2009. Filed under: Jalan-Jalan | Tags: , , , |

Sekolah masih dalam proses pembinaan

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 7 so far )

View from Tekek Brige

Posted on 26/08/2009. Filed under: Jalan-Jalan | Tags: , |

For this time, i would like to come up with some photos i snapped from Tekek Jetty just a few days before Ramadan.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 6 so far )

Kunjunganku ke Prasekolah SK Rompin dan Prasekolah SK Janglau

Posted on 25/06/2009. Filed under: Berita dan Rencana, Jalan-Jalan |

Selepas pulang dari berkursus dari Terengganu, aku dan 2 orang lagi guru prasekolah di Pulau Tioman iaitu Cikgu Idayu (Pra SK Juara) dan Cikgu Shahril (Pra SK Mukut) meluangkan sedikit masa untuk melawat ke prasekolah SK Rompin dan prasekolah SK Janglau. Tujuan utama lawatan tidak rasmi adalah untuk mendapatkan beberapa tips dan ilham untuk keceriaan kelas dan dan beberapa maklumat mengenai pengurusan prasekolah. Oleh kerana bot kami hari ni pukul 2.30 petang, jadi kami bertiga berjaya meluangkan masa yang sungguh bermanfaat daripada membuang masa menunggu feri di jeti Mersing. 🙂

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( 11 so far )

« Previous Entries

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...