Taman Permainan Prasekolah

Posted on 09/11/2011. Filed under: Bahan Prasekolah, Bicara Prasekolah, Cerita Di Sini | Tags: , , , , , |

Akhirnya.. dalam minggu-minggu terakhir sekolah tahun 2011 ni, merasa jugak budak-budak pra tahun ni merasa bermain di taman permainan prasekolah. Sebelum ni memandangkan kelas prasekolah ni baru dibuka awal tahun maka kawasan persekitarannya mcm pagar, rumput-rumput, pondok dan taman permainan masih belum ada.

Pagi ni, murid-murid ni rasmi dulu taman permainan ni. Tapi sebelum tu masing-masing kena dengar dulu aku briefing pasal keselamatan masa bermain dan bagaimana nak bergayut di “monkey bar” dengan selamat. Mula-mula sorang-sorang beratur dan bergayut tapi aku standby kat bawah, bantu diorang memegang bar yang betul.

Untuk pengetahuan di Pulau Tioman ni ada satu je taman permainan awam, tak berapa besar pulak tu. Tapi dalam seronok-seronok bermain, aspek keselamatan jangan sesekali diabaikan. Alhamdulillah, dalam gelak tawa sekalipun, masing-masing mengikut arahan dengan baik dan bermain dengan sungguh berdisiplin.

Banin Adam

Siapa kata murid perempuan tak pandai bergayut?

Aliff Dan Amsyar

Make a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

4 Responses to “Taman Permainan Prasekolah”

RSS Feed for Weblog Prasekolah Budiman SK Tekek, Pulau Tioman Comments RSS Feed

Taman baru, cantik!
Dengar cerita ridzuan dapat tukar sekolah. Tahniah k.
Tak sayang ke tinggalkan pra baru? taman baru?

Terima kasih Mas,
takpe lah tinggal pun, bagi cikgu tahun depan merasa bangunan dan taman baru..šŸ™‚

Cantik gile taman permainan

besarnye taman mainan ni… untung budak2…


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: