Sauk Dan Tangguk

Posted on 22/10/2009. Filed under: Cerita Di Sini, Jalan-Jalan | Tags: , , |

Satu lagi aktiviti yang menarik untuk dilakukan di sini iaitu sauk udang berhampiran lapangan terbang. Geng-geng sauk terdiri daripada Cikgu Kamal (GPK HEM), Cikgu Zainal (GPK Ko), Cikgu Tajudin, Ustaz Baqir, Ustaz Zek, Ustaz Azman, Ustaz Rahim, Cikgu Adi dan Cikgu Zulazri.

Kawasan ni kecil je saiznya, besar sikit je saiz kolam-kolam di kebanyakan sekolah. Tapi udang-udang kat sini cukup banyak sekali. Sekali sauk je 5-6 ekor mesti lekat walaupun keadaan air sangat keruh kerana baru lepas hujan. Udang-udang ni akan dijadikan umpan untuk mengail jadi kami cuma pilih yang besar-besar je dan yang kecil tu dilepaskan semula. Siapa yang mengail? Semestinya Cikgu Zainal, Cikgu Kamal, Ustaz Azman, dan Cikgu Tajudin.šŸ™‚

Kawasan berhampiran dengan Lapangan Terbang Tekek
Kawasan berhampiran dengan Lapangan Terbang Tekek
Satu perjalanan bermisi
Satu perjalanan bermisi

The hunting begun!
The hunting begun!
Hasil tangkapan akan dipilih terlebih dahulu
Hasil tangkapan akan dipilih terlebih dahulu
Antara udang-udang yang berjaya ditangkap
Antara udang-udang yang berjaya ditangkap
Antara rakan-rakan yang turut menghangatkan suasana

Antara rakan-rakan yang turut menghangatkan suasana

Make a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

8 Responses to “Sauk Dan Tangguk”

RSS Feed for Weblog Prasekolah Budiman SK Tekek, Pulau Tioman Comments RSS Feed

Best je nampak sekolah kat sana. Patutlah tak nak mintak tukar lagi ye Ridzuan?

Ha Ha.. Najwa, Akan datang nanti bertukar juga..

udang kecil tu bleh makan ke? koyang ke wan….. tak dok akiviti lain doh tuu…. ubat ngantuk. tapi seronok juga dapat join kan.

Boleh je makan kalau nak. Rasanya kalau buat rencah mi pun sedap tu.

Cikgu-cikgu ke semua ni? Mmg kretif la cikgu-cikgu sana mengisi masa lapang.

Woi.bestnya g menangguk udang!semangat!

Kreatif kamu semua. Macam geng2 budak2 kampung dolu-dolu.

ha ha.. kreatif menghabiskan masa. Sini mmg kampung pun Fadzilah.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: