Trip To Jakarta-Bandung

Posted on 05/06/2009. Filed under: Berita dan Rencana, Jalan-Jalan |

Program lawatan ke Jakarta/Bandung anjuran Pendidikan Prasekolah Daerah Rompin telah berlangsung pada 1-4 Jun 2009.  Buat kali pertama bagi aku dan mungkin bagi beberapa orang peserta lain menjejakkan kaki di bumi Indonesia. Rombongan ini disertai oleh 30 orang peserta yang kebanyakannya adalah guru. Kami berlepas dari KLIA pada 4.15 petang dan perjalanan untuk tiba di Jakarta memakan masa lebih kurang 2 jam setengah. Waktu di Indonesia lewat satu jam dari Malaysia. Jadi secara teorinya masa perjalanan kami lebih kurang 1 jam lebih je la.

Melalui lawatan ini peserta-peserta rombongan telah dapat melihat suasana kehidupan sebenar di Indonesia khasnya di dua buah bandar besar mereka iaitu Jakarta dan Bandung. Antara tempat lawatan sepanjang berada di sini adalah Tangkuban Perahu, Pasar Baru Riau, Tanah Abang.

Benda paling banyak aku jumpa kat sini? Kain-Kain-Kain… Bayangkan kompleks beli belah Tanah Abang tu punyalah besar dengan tiga blok kompleks besar yang bersambungan. Tapi lebih 97% yang dijual adalah bahan berunsur kain. Begitu juga di Pasar Baru Riau. Jadi kesimpulannya.. sini adalah syurga beli-beli bagi peminat-peminat kain dan tekstil kerana terdapat banyak pilihan kain yang sangat banyak dengan harga yang murah.

Dalam flight KLIA-Jakarta

Dalam flight KLIA-Jakarta

Pose sebelum breakfast

Pose sebelum breakfast

Pose selepas breakfast

Pose selepas breakfast

Akbar menunjukkan bakatnya dalam berkaraoke

Akbar menunjukkan bakatnya dalam berkaraoke

Make a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

9 Responses to “Trip To Jakarta-Bandung”

RSS Feed for Weblog Prasekolah Budiman SK Tekek, Pulau Tioman Comments RSS Feed

Bestnya dapat ke indon, kawe pun maybe ke sana hujung tahun ni.

Best memang best.. tapi hati2 dengan penjaja jalanan sana terutamanya di Tangkuban Perahu, Bandung. Diorang ni akan terus merimaskan korang sampai korang beli barang dia, biasanya keychain lah. Pas tu diorang di menipu harga especially dengan pelancong. Jadi berhati-hatilah.

Tq atas maklumat yang diberi. Really appreciate it!

Gambar selepas breakfast tu paling x tahan. Mana gambar kau Wan?

Tu sebab dah kenyang sangat dah tu. Termasuk dengan aku sekali, tu yang x sempat nak snap gambar sendiri.🙂

salam..jemput dan sama2 menyokong
kongrespendidikan.blogspot.com🙂

bestny dpt g sne..
t lau ktowg nk g sne gak lh la mntk2 mklmt ckt psl kt sne
especially tmpt yg pling best r nk g kt sne
lh la bg tip2 eh…
hehehehehe
t kemslm kt mrd2 pra budiman..
miss diowg rrr..
tq…

Mmm.. mmg best dapat ke sana. Menimba pengalaman di negeri orang. Tapi kalau nak dibandingkan dengan Malaysia. Mmg berasa sungguh bertuah lahir di bumi Malaysia.🙂

Salam..

boleh bkenalan dengan abg hensome 2 org 2.hensome la


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: