Guru Prasekolah In The Making

Posted on 01/04/2009. Filed under: Cerita Di Sini, Pra Buletin | Tags: , |

Pada 23 Mac 2009, PraBudiman telah menerima kedatangan 3 orang bakal guru dari Institut Perguruan Kota Bharu.

Balqis, Eka dan Amirah: itulah nama diorang. Diorang bertiga ni merupakan pelajar PISMP opsyen prasekolah. Aku difahamkan kehadirandiorang bertiga adalah untuk  menimba sedikit sebanyak pengalaman sebenar bersama dengan kanak-kanak prasekolah. Jadi dari apa yang aku perhatikan, murid-murid aku agak seronok pada minggu ni sebab sepanjang satu minggu ni kelas mereka ada 4 orang guru. Kalau aku kira PPM sekali ada lima orang yang bersama-sama mereka di dalam kelas. Ha.. tak ke meriah tu..? Yang penting aku rasa diorang bertiga dapat blend in dengan budak-budak ni dengan cepat dan baik sekali.

Diorang bertiga ni  even first time berhadapan dengan kanak-kanak prasekolah, diorang berjaya meletakkan tahap kekok diorang di tahap minima lebih-lebih lagi aku tahu keadaan murid-murid aku yang agak nakal bila bebas dari aku. Korang bertiga sabar je lah ye.. kalau dah nama pun budak-budak prasekolah, macam itulah…

Gambar masa aktiviti “Main Magnet”

Cikgu Balqish in action

Cikgu Balqish in action

Cikgu Ika in action

Cikgu Ika in action

Cikgu Amirah in action

Cikgu Amirah in action

Make a Comment

Leave a Reply

2 Responses to “Guru Prasekolah In The Making”

RSS Feed for Weblog Prasekolah Budiman SK Tekek, Pulau Tioman Comments RSS Feed

Nice to meet you riduanriza…thank for everything :>

salam, rizuan….

akak ni salah sorang yang selalu berkunjung ke blog ni… nice blog and good info….

kunjungilah ke blog prasekolah akak: http://cikguani.blogspot.com/


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

